WIN: een knalpaarse wetsuit van watersportmerk Mystic
Bij BEDROCK schrijven we regelmatig over watersport en surfen. Surfen is waanzinnig, maar je moet weten waar je aan begint, helemaal als je als newbee golven probeert te pakken. Bij watersportmerk Mystic weten ze daar alles van én bieden ze de juiste tools. Deze knappe wetsuit van Mystic om maar wat te noemen…
Want om te beginnen met (kite)surfen moet je je in een speciale wetsuit hijsen. Je moet een zee vinden, weten wanneer er golven zijn, een board meenemen of huren en het riedeltje dan weer achterstevoren uitvoeren. Daar ben je wel even zoet mee.
Wetsuit van Mystic maakt surfen makkelijk
Nouja, makkelijk… Je moet het natuurlijk nog steeds zelf doen, maar de perfecte gear helpt je een handje op weg. Max Blom startte Mystic in 2002, met dit watersportmerk wilde hij vette kite-gear aanbieden. Want het ‘palmbomenimago’ waar surfers bekend om stonden, was voor Max totaal niet herkenbaar.
Hij en zijn vrienden ervoeren juist de ruige oerkracht van de wind en de kou van de zee op stormachtige herfstdagen aan de Noordzeekust. Precies die ervaring, dat gevoel, die beleving moest de kern van het merk Mystic worden.
Dit bleek een gigantisch succes! Niet voor niets werd Mystic de afgelopen tien jaar op rij (!) door de lezers van het toonaangevende IKSURFMAG uitgeroepen als beste merk voor kitesurf-accessoires. Ook won het bedrijf onder leiding van Blom in 2019 de prestigieuze Red Dot designprijs voor een van de harnassen.
Kitesurfsport in Nederland
Max wordt wel gezien als een van de grondleggers van de kitesurfsport in Nederland en wereldwijd. Toen kitesurfen aan het begin van het millennium een vlucht nam, vond Max als merkstrateeg een tweede passie. Waar vrienden en latere wereldtoppers zich toelegden op een professionele kitesurf-carrière, zette Max Blom vanaf 2002, met de gedachte ‘ik ga ’s werelds vetste kitesurf merk bouwen’, de toon op het gebied van wereldklasse kite-gear.
Twintig jaar Mystic
Nu, twintig jaar later, is Mystic een van ‘s werelds meest toonaangevende watersportmerken. Het merk – met zijn rauwe, natuurlijke uitstraling – is nog altijd herkenbaar voor de kiters van het eerste uur en spreekt daarnaast nieuwe generaties aan. Het merk, met verkooppunten in ruim vijftig landen, staat al jaren op eenzame hoogte in de productie van duurzame waterwear en kite-accessoires.
Om het twintigjarige bestaan te vieren, vertellen ze in het boek Outspoken, het bijzondere verhaal. Het boek is een verzameling van beelden en anekdotes geworden waarin je wordt meegenomen naar de begindagen van het merk. Inclusief memorabele fotoshoots, baanbrekende producten, mijlpalen, gebeurtenissen, mensen en teamrijders die het merk hebben gemaakt tot wat het nu is. En…. jij kunt een prachtige wetsuit t.w.v. 329,99 euro winnen in de maat M, L of XL.
Hoe doe je mee aan de winactie?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van BEDROCK en laat onder het bericht op social media weten waarom jij jezelf wel in deze wetsuit ziet.