Waarom deze thermosfles ineens viral ging en een hype werd op TikTok
Een jaar geleden begon het: plotseling kon je TikTok niet meer openen zonder de Stanley Quencher thermosfles voorbij te zien komen. Moeders, bloggers, studenten, iedereen had ’em. De gigantische drinkbeker die onder fans ook wel liefkozend de ‘Stanley Cup’ of gewoonweg ‘Stanley’ wordt genoemd, belooft je koude drankje 11 uur koel te houden, zodat je de hele dag door gehydrateerd blijft.
Maar waarom werd deze thermosfles een hype en is hij (nog steeds!) steevast binnen enkele uren uitverkocht? We zochten én testten het uit.
Thermosfles een wereldwijde hit
Allereerst zijn we bij BEDROCK natuurlijk sowieso fan van alle herbruikbare waterflessen, omdat ze helpen om onze planeet te redden van een plastic ondergang. Daarnaast helpen ze ons eraan te herinneren om regelmatig te drinken, waardoor we vermoeidheid, hoofdpijn en concentratieproblemen tegen kunnen gaan.
Maar waarom zou je vijftig piek betalen voor zo’n fles, die je ook voor één derde van de prijs bij de Bijenkorf of de ANWB kan halen? Zelfs de mensen van Stanley zélf hadden het succes van hun thermosfles niet verwacht. Plotseling groeide dit alledaagse product uit tot een wereldwijde hit – iets dat ze grotendeels te danken hebben aan social media.
Stijlvol retro design
Al mag het ontwerp er zeker wezen. De Stanley Quencher bevat een mooie combinatie van functionaliteit en stijl. De thermosfles houdt warme dranken tot wel 7 uur warm en koude dranken zo’n 11 uur koel. Doe je er ijsblokjes in, dan blijft je drankje zelfs twee dagen koel. Dit is natuurlijk super handig voor mensen die veel reizen, naar de sportschool gaan, of voor hun werk de hele dag op pad zijn.
Bovendien is de Stanley Quencher een mooi accessoire. Het merk bestaat al sinds 1913 en heeft in de afgelopen 110 jaar heel wat verbeterd in hun design. Het nieuwste retro-ontwerp is verkrijgbaar in allerlei trendy kleurtjes (zoals lila en mintgroen), heeft een handvat en een rietje, dat je er overigens ook uit kunt halen, waardoor je hem makkelijk in je tas gooit en hij niet lekt.
Viral op TikTok
Maar bovenop het ingenieuze en knappe design zit natuurlijk een ijzersterke influencer marketing. Toen een paar invloedrijke TikTok-gebruikers met duizenden (of zelfs miljoenen) volgers begonnen met het delen van video’s waarin ze de Stanley Quencher de hemel in prezen, begon de thermosfles al snel aan populariteit te winnen. Er ontstond een sneeuwbaleffect. Meer en meer mensen werden geïnspireerd om deel te nemen aan de trend.
TikTok-gebruikers begonnen niet alleen video’s te delen, waarin ze de thermosfles lieten zien, maar bedachten ook creatieve manieren om de fles te gebruiken. Zoals het personaliseren met stickers, het aankleden van de fles alsof hij naar een chique feest ging en mini-sitcoms met de Stanley Quencher als hoofdrolspeler. Er waren zelfs ‘Stanley Cup’-dansuitdagingen (?) met de thermosfles.
Thermosfles-superster
Hoewel dit alles natuurlijk heeft bijgedragen aan het virale succes van de Stanley Quencher, is het soms ook een kwestie van ‘het juiste product op het juiste moment’. In de wereld van social media kunnen de meest onverwachte dingen viral gaan. Het lijkt erop dat de sterren op het perfecte moment in lijn stonden voor de Stanley Quencher.
Het werd een onwaarschijnlijke held, een soort thermosfles-superster. Kinderen van negen jaar zetten de Stanley Cup op hun verlanglijstjes en elke keer als er een nieuwe kleur op de markt komt, is deze binnen no-time alweer uitverkocht. Via Amazon worden ze soms doorverkocht voor 160 euro. Dan denk je toch dat de wereld helemaal krankjorum is geworden?
Tried and tested
Om die vraag te kunnen beantwoorden, hebben we de Stanley Quencher persoonlijk getest. Onze bevindingen: hij is ideaal voor de grote dorst, want er kan echt héél veel in (maar liefst 1,2 liter). En ondanks het grote formaat past hij perfect in elke cupculder, want hij heeft een smalle onderkant.
Het handvat is super chill voor onderweg en daarmee hang je hem ook makkelijk aan het stuur (van je fiets). Het ‘door een rietje drinken’ heeft ook iets gezelligs, dus maakt het drinken nog aantrekkelijker waardoor je makkelijk aan die twee liter per dag komt. Alles kan in de afwasmachine, dus je hoeft niks af te wassen. En het allerbeste: hij houdt je drankje écht de hele dag koud (of warm).
Conclusie van de Stanley Quencer
Of de Stanley Quencher geschikt is voor jou, hangt af van je persoonlijke voorkeuren en behoeftes. Als jij jezelf beschouwt als een ‘no-nonsens‘-shopper, die eenvoudige kwaliteitsproducten wilt, dan ben je misschien niet de persoon voor de Quencher. Dan zijn er genoeg andere herbruikbare waterflessen of thermoskannen die voldoen aan jouw behoeftes.
Maar als je vaak dorst hebt in de auto of achter je bureau of als je denkt dat een nieuwe waterfles jou inspireert om meer water te drinken (zoals een nieuwe yogalegging je kan inspireren om naar de yogastudio te gaan), dan kan de Stanley Quencher een oplossing zijn.
De allernieuwste kleuren
Wil je het liefst helemaal on trend zijn? Ga dan voor een van de twee nieuwste kleuren van Stanley, namelijk de Citron (een frisse limoengroene geïnspireerd op de schil van citrusvruchten) of de Fog (een grijze tint die een beetje mysterie uitstraalt).
Deze twee kersverse kleuren zijn vanaf 26 september verkrijgbaar. Interesse? Wees er dan snel bij, want ze zijn waarschijnlijk weer binnen no-time uitverkocht.
Deze 8 simpele acties maken een groot verschil voor een groenere planeet