5x niche beautymerken die je wil kennen
Niche beautymerken, vaak met veel natuurlijk ingrediënten, worden steeds geliefder. Mede dankzij het verlangen naar authenticiteit en minder, maar kwalitatievere en gepersonaliseerde spullen, is ook een originele potje op de beautyplank steeds belangrijker.
Met producten die op de huid gesmeerd worden, zijn mensen al helemaal kieskeuriger geworden. Dat snappen wij wel. De huid is een orgaan en absorbeert alles wat je er op smeert.
Niche beautymerken
Hierbij een lijstje met onze favoriete niche beautymerken!
Rudolph Care
Rudolph Care werd in 2009 in Kopenhagen opgericht door Andrea Elisabeth Rudolph. Toen ze in verwachting was van haar eerste kind, naam ze deel aan een onderzoek van Greenpeace, waaruit bleek dat haar zwangere lichaam vol schadelijke chemicaliën zat, die onder andere afkomstig waren van beautyproducten. Shocking! Natuurlijk wilde ze deze, ooit zo geliefde producten, niet meer gebruiken en dat leidde tot een zoektocht naar effectieve, verantwoorde en ethische beautyproducten zonder nasties. Omdat ze niet kon vinden wat ze zocht, nam Andrea het heft in eigen handen en richtte ze Rudolph Care op.
Het Deense merk, verkrijgbaar bij Skins Cosmetics, wordt gedreven door een passie voor ingrediënten en geavanceerde formules. Alle ingrediënten worden zorgvuldig geselecteerd, zodat alleen de beste ingrediënten hun weg naar de producten vinden. Het hoofdingrediënt is de açaibes, die wordt geoogst in het Braziliaanse Amazoneregenwoud. Met zijn revitaliserende en regenererende werking heeft deze ‘superbes’ het vermogen om je een stralende huid te geven waar je eerder enkel van kon dromen.
Acai Anti-stress Facial Cream, €74 via Skins Cosmetics
MANTLE
Bij Skins Cosmetics is MANTLE sinds kort een nieuwe aanwinst in de uitgebreide collectie met niche beautymerken. Een Scandinavische huidverzorgingssensatie die de cosmetica-industrie opschudt. Met een unieke filosofie die zich verzet tegen leeftijdsdiscriminatie en schaamte in de beautywereld, introduceert MANTLE een frisse kijk op schoonheid en zelfexpressie.
MANTLE is opgericht door de tech innovator Josefin Landgård en branding expert Stina Lönnkvist, en belichaamt een fusie van clean en klinische ingrediënten. Hun bekroonde formules worden in een Zweeds laboratorium ontwikkeld met innovatieve, biomimetische ingrediënten, en hebben als doel de huid op cellulair niveau te transformeren. MANTLE respecteert het natuurlijke verouderingsproces en biedt formules die de huidtextuur verbeteren en fijne lijnen verzachten, zonder de term ‘anti-age’ te gebruiken. Een absolute must-have van dit merk is The Dream Mask die de huid als je slaapt opkalefatert zodat je wakker wordt met een glow.
The Dream Mask, €80 via Skins Cosmetics
Laura Mercier
Een jarenlange favoriet, minder niche, maar wél heel goed: Laura Mercier. Dit merk heeft een uitgebreid assortiment en de producten zijn zalig. De Bath & Body Oil maakt de huid zijdezacht en je hebt de hele dag een subtiele, crisp geur om je heen.
Laura Mercier, Bath & Body oil €78 via De Bijenkorf
Comfort Zone
Comfort Zone is een merk met een B Corp®certificering. Dit wil zeggen dat het hele bedrijf zich inzet om de positieve impact op de planeet en op de mensen te verbeteren. Het merk is onderdeel van de Davines Group waar ze een duurzaam bedrijfsmodel hanteren.
De Hair & Body wash bar tikt wat ons betreft alle boxen aan. Het een een delicaat product met veel organische, natuurlijke ingrediënten, niet verpakt in plastic, maar als bar waardoor je minder afval creëert.
MÁDARA
Al duizenden jaren lang voedt ons ruwe noordelijk klimaat planten met een buitengewone kracht. De diepe wortels, bittere bladeren en ruwe bast hebben wonden geheeld en levens gered. Dit werd een inspiratie voor Lotte Tisenkopfa-Iltnere de vrouwelijke en inspirerende oprichtster van MÁDARA. Het merk gebruikt vandaag de dag nog steeds de helende kruiden en in combinatie met de wetenschap doet dat wonderen voor jouw huid! Wij vinden het daarom in dit rijtje niche beautymerken thuishoren.
Firming Antioxidant Body Oil, 29,95 MÁDARA